Hírek
A Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) szeptember 20-án indította el a „Mi folyik itt? - Borok járatlan utakon” névre hallgató őszi kampányát, amelynek célja a borturizmus ösztönzése a bor kultúrával, művészetekkel és gasztronómiával való összekapcsolása révén.
A belföldi turizmus élénkítését célzó kampányra várja szálláshely-szolgáltatók jelentkezését a Visit Hungary Zrt. A 2024. október 15-től 2025. január 31-ig futó marketingaktivitás célja, hogy a SZÉP-kártya használat ösztönzésével növelje a hazai vendégek foglalási kedvét a január-februári időszakra, ezáltal pedig oldja a szezonalitást.
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége ismét elkészítette a júniusra, illetve az első félévre vonatkozó trendriportját a KSH adatai alapján.
Kiemelkedő minőség, kiváló ár-érték arány és szemet gyönyörködtető csomagolás - ezek voltak a legfontosabb bírálati kritériumok az USA Spirits Ratings nemzetközi szeszesital versenyen. A megmérettetésre 40 országból érkeztek nevezések, az Év Lepárlója (Distillery of the Year) díjat mégis egy magyar családi pálinkafőzde, az Árpád Pálinka Manufaktúra nyerte el.
A turizmus 2023-ban vett lendülete továbbra is érezteti hatását. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint január és június között 7,5 millió vendég 17,8 millió vendégéjszakát töltött a hazai szálláshelyeken, ami 7,6%-kal szárnyalta túl a tavalyi rekordév első félévi értékét. A vidék szálláshelyek 10,7 milliós szálláshelyi forgalma az első fél évben közel 4%-kal, Balatoné pedig még ezt is meghaladva 6,3%-kal bővült.
A Magyar Vendéglátók Ipartestülete Gundel Károly vendéglős és gasztronómiai szakíró munkásságának emlékére – számos társszervezet közreműködésével – 2024-ben is felhívást hirdet a Gundel Károly-díj elnyerésére.
Mintegy 280 ezer vendég közel 530 ezer vendégéjszakát töltött el a hazai szálláshelyeken a pünkösdi hosszú hétvégén a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján.
A Hunguest Hotels új arculata bronzot nyert az A’ Design Award & Competition megmérettetésen, ezzel a szállodalánc már a második nemzetközi elismerését szerezte meg a German Design Awardon elért kategóriagyőzelmét követően – közölte a szállodalánc.
Talpra állunk! – hangsúlyozta új szállóigéjüket Pintér Róbert, a visegrádi Hotel Silvanus igazgatója a Trend FM-en elhangzott rádióbeszélgetésben. Beszámolt az előttük álló feladatokról és terveikről, valamint megköszönte a mindenfelől érkező biztatást és támogatást.
A tavasz első napsugaraival érkezik a METRO Nagykereskedelem szezonnyitó kulináris kampányhete, a METRO Gasztrohét. A hazai gasztronómiát ünneplő héten a METRO és több mint 500 partnere 5000 Ft értékű éttermi kuponokkal csalogatják a vendéglátóhelyekre a kulináris élményekre éhes vendégeket.
A világ legjobb úti céljai közé sorolta Budapestet a Condé Nast Traveler, az egyik vezető nemzetközi utazási médium év végi ajánlásában. A rangos elismerés azért is fontos, mert így a magyar főváros még nagyobb népszerűségre tehet szert a külföldiek körében.